Mansal Voor Jou

Wat Doet Mansal

 

Mansal vertaalt en implementeert de visie van de opdrachtgever in het gedrag van alle medewerkers van die opdrachtgever.

Wij bouwen samen met jou, de succesvolle bedrijfscultuur die jij voor ogen hebt. Wij doen dit door middel van training en coaching, advies en consultancy.


Trainingen

De aanpak is gericht op management en sales; vandaar de naam Mansal. In Management kun je je verder bekwamen op directie- en lijnmanagement niveau. De sales trainingen richten zich op de verkopers die extern verkoopgesprekken voeren en op de groep medewerkers die vanuit de binnendienst contact heeft met externe klanten.

Directie

Management

Verkoop

Klantgericht handelen

Time management

Telefonische acquisitie


De twee hoofdgroepen trainingen zijn interne trainingen en trainingen op basis van open inschrijving.

De beschrijving hieronder geeft aan wat de trainingen op basis van open inschrijving inhouden. In deze groepen neem je deel met maximaal negen deelnemers van andere ondernemingen. Het voordeel is dat je zo veel kennis en ervaring meeneemt over hoe andere ondernemingen vergelijkbare uitdagingen aanpakken.

De interne trainingen bestaan uit maatwerk dat we in co-creatie ontwikkelen. Jij brengt de kennis in over jouw onderneming, de collega’s, de markt en de uitdagingen waarvoor jullie staan. We combineren dit met onze kennis over gedragsverandering en didactiek om zo het optimale programma te maken waarmee we samen jouw succesvolle bedrijfscultuur ontwikkelen. 

Voor alle gedragsveranderingen geldt dat herhaling essentieel is voor het blijven groeien en verankeren van het nieuwe gedrag. Voor alle trainingen bestaan vervolgtrainingen waarin je jezelf uitdaagt de volgende stap te zetten.

Trainingen op basis van open inschrijving

Wij geloven in een geïntegreerde en gefaseerde aanpak om jezelf te ontwikkelen. Dat betekent dat je gedurende een periode van vier tot negen maanden intensief met je persoonlijke groei bezig bent. Jouw wensen en doelen bepalen welke training voor jou het meest geschikt is. Wij hebben onze training opgebouwd op basis van wetenschappelijk onderzoek en de feedback van een groot aantal deelnemers aan onze trainingen.

Je kunt kiezen uit een aanpak die gericht is op het versterken van jouw instelling, gedrag en vaardigheden op management vlak of op het gebied van de verkoop. Daarbinnen heb je de keuze uit:

Directie

Management

Verkoop

Klantgericht handelen

Time management

Telefonische acquisitie


DIRECTIE Management

Tijdens deze intensieve training staat jouw houding als directeur centraal. Jij bent van grote invloed op zowel de interne als de externe omgeving. Je verwacht een hoge inzet van medewerkers, en zij mogen ook iets terugverwachten: een sterke leider met visie, iemand die duidelijke beslissingen neemt en hen daarin meeneemt, begeleidt, motiveert en aanstuurt.

Een enorm dynamische rol, omdat iedere medewerker anders is. Al deze persoonlijkheden in één team verder ontwikkelen en tot groei en bloei brengen is de uitdaging. Hoe houd je, als directeur, voeling met medewerkers en weet je wat er leeft? Zeker wanneer zij op afstand werken. Hoe geef je met jouw team succesvol invulling aan je opdracht?

Tijdens deze training spiegel je met gelijkgestemden en oefen je met het effectief inzetten van jouw competenties, persoonlijkheid, kennis en ervaring, met als doel het verder ontwikkelen van jouw team. Thema's die aan bod komen zijn:

1.      Beheersen van jouw invloed op je omgeving
2.     Hard op de visie en lankmoedig naar medewerkers
3.     In woord en daad altijd een voorbeeld zijn
4.     Werken vanuit een innerlijk drive
5.     Leiding geven in moeilijke situaties
6.     Coachen van managers


Lijnmanagement

We zien een duidelijke ontwikkeling in de rol van leidinggevenden. Waar het in voorgaande jaren voornamelijk ging om commercie en bedrijfsresultaten, is er nu toenemend aandacht voor relaties met mensen, communicatie en het nemen van verantwoordelijkheid. Zeker nu steeds meer medewerkers een of meer dagen vanuit huis werken. Bedrijfscultuur en het werken vanuit een visie worden dan belangrijker. De leidinggevende is steeds meer mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van zijn mensen. Deze ontwikkeling zorgt voor een consistentere groei en continuïteit van de onderneming.

De leidinggevende heeft hierin een cruciale rol: uitdagen, sturen, coachen en voorbeeldgedrag laten zien. Ervoor zorgen dat zijn mensen zich voor hem en het bedrijf willen inzetten en met plezier veranderen. Alles begint bij de leidinggevende zelf. Tijdens deze training oefen je met het effectief leidinggeven aan jezelf en aan jouw team. We werken aan jouw instelling, gedrag en vaardigheden, zowel live als online.

Thema's die aan bod komen, zijn:

1.      Beïnvloeding van jouw omgeving
2.     Voorbeeldgedrag
3.     Communicatie
4.     Sturing geven
5.     Effectief handelen in uitdagende omstandigheden
6.     Coaching van medewerkers

Trainingsdata en praktische informatie

Trainingsdata - start 6 juni 2024

dag 1: donderdag 6 juni 2024
dag 2: donderdag 4 juli 2024
dag 3: donderdag 29 augustus 2024
dag 4: donderdag 3 oktober 2024
dag 5: donderdag 7 november 2024
dag 6: donderdag 12 december 2024

Verankering: donderdag 6 maart 2025

Locatie: Fletcher Hotel Nieuwegein

Honorarium: De investering voor dit 9 maanden durende trainingstraject bedraagt € 4.865,00

Trainingsdata - start 5 september 2024

dag 1: donderdag 5 september 2024
dag 2: maandag 30 september 2024
dag 3: donderdag 31 oktober 2024
dag 4: woensdag 27 november 2024
dag 5: donderdag 9 januari 2025
dag 6: donderdag 6 februari 2025

Verankering: donderdag 8 mei 2025

Locatie: Fletcher Hotel Nieuwegein

Honorarium: De investering voor dit 9 maanden durende trainingstraject bedraagt € 4.865,00


Executive Coaching

Jij bent verantwoordelijk voor het bepalen en uitdragen van een heldere strategie, missie en visie. Medewerkers moeten zich vertrouwd voelen, vertrouwen in het management hebben en zichzelf kunnen zijn. Daarnaast zijn de bedrijfscultuur en kernwaarden bepalend voor het gedrag van alle medewerkers. 

Het effect van (gedrags)veranderingen door het gehele bedrijf berust grotendeels op het voorbeeldgedrag van directie en management en de aansluiting met de medewerkers. Het succes van jouw onderneming is daarmee afhankelijk van jouw vermogen om te anticiperen, signalen op te vangen en die te vertalen naar een leidraad voor de interne onderneming. De medewerkers zetten jouw visie om in concrete doelen en stellen alles in het werk om de gestelde doelen te realiseren. 

Voorbeeldgedrag, top-down werken, is daarmee essentieel voor succes. Elke boodschap moet consistent en consequent herhaald worden om goed te landen bij medewerkers. Jouw management verwacht een helder beeld over strategie en bedrijfsstructuur zodat zij de onderneming kunnen organiseren, samen met de medewerkers. De medewerkers hebben hiermee een richting zodat zij doelen kunnen stellen en plannen maken om succesvol te zijn in hun verantwoordelijkheid.

Inclusief:

  • Een 360 graden intake

  • Samen opstellen van een plan van aanpak

  • Intensieve zeven maanden aanpak met daarin zes coachingssessies, variërend van 2 tot 3 uur

  • Eindevaluatie

  • Continue mogelijkheid tot feedback vragen

  • Je communiceert eenduidig en met passie

  • Jouw coach werkt in lijn met de business values van jouw onderneming

Investering

Dit zeer intensieve traject met de directe begeleiding van jouw executive coach vraagt een investering van € 7.415,00. De locatie is telkens in overleg.


Vervolgtraining Management

Blijven groeien vraagt om blijven trainen. Om te komen tot een programma voor de Vervolgtraining dat naadloos aansluit bij de wensen van de deelnemers, inventariseren wij vooraf de behoefte en ontwerpen. We oefenen in de training met eigen cases uit de praktijk en met nieuwe onderwerpen zoals het beheersen van conflicten en het voeren van onderhandelingen in een groep met meerdere gesprekspartners.

We plannen de trainingen wanneer er voldoende deelnemers zijn om een groep van minimaal zeven en maximaal tien te vormen. Het honorarium voor dit driedaagse programma bedraagt
€ 2.495,00

De locatie is het Fletcher Hotel in Nieuwegein.


Verkoop

Hoewel de karakters van de leden van een verkoopteam heel divers kunnen zijn, moet het doel van alle teamleden hetzelfde zijn: buitengewoon tevreden klanten. Daardoor stijgt de omzet en is de continuïteit van de onderneming gewaarborgd. Door jouw verkopers de Mansal sales training te laten volgen, zorg je ervoor dat alle persoonlijkheden, ambities en vaardigheden optimaal tot hun recht komen binnen jouw sales team en elkaar versterken. De focus tijdens deze training ligt op het vergroten van jouw commerciële instelling, gedrag en vaardigheden.  

Waarvoor bel je ons?

·        Vergroten van commerciële slagkracht

·        Versterken van onderhandelingsvaardigheden

·        Ontwikkelen doortastende (telefonische) skills

·        Kunnen voeren van gesprekken op gelijkwaardig niveau

·        Durven vragen om de opdracht: afsluiten van het verkoopgesprek.

Trainingsdata en praktische informatie

Trainingsdata - in proces

Verankering: n.t.b.

Locatie: Fletcher Hotel Nieuwegein

Honorarium: De investering voor dit 8 maanden durende trainingstraject bedraagt € 3.695,00


Vervolgtraining Verkoop

Samen met de deelnemers inventariseren wij de behoefte en ontwerpen vervolgens een programma dat naadloos aansluit bij de wensen van de deelnemers. We oefenen met eigen cases uit de praktijk en met nieuwe onderwerpen zoals het beheersen van conflicten en het voeren van onderhandelingen in een groep met meerdere gesprekspartners.

We plannen de trainingen wanneer er voldoende deelnemers zijn om een groep van zeven te vormen. Het honorarium voor dit driedaagse programma bedraagt € 2.495,00

De locatie is het Fletcher hotel in Nieuwegein.


Klantgericht handelen

Om een eenduidig imago in de markt te bouwen en handhaven, is gedrag nodig dat op ieder niveau in lijn ligt met de bedrijfscultuur die de onderneming voorstaat.  Alle medewerkers die contact met externe relaties hebben, maar hen niet bezoeken, zijn zeker zo bepalend voor de naam en faam van de onderneming als de andere collega’s. De training Klantgericht Handelen motiveert de medewerkers op de binnendienst, receptie, productie, service of administratie om gedrag te vertonen dat een constructieve bijdrage levert aan de continuïteit van de onderneming.

Onderwerpen die je oefent:

·        Een positieve uitstraling hebben in alle situaties

·        Omgaan met weerstand

·        Effectief telefoongebruik

·        Concreet zijn in alle gesprekken

·        De samenwerking met collega’s intern verbeteren

·        Leads genereren voor de buitendienst.

We plannen de training wanneer er een groep van minimaal zeven en maximaal tien deelnemers is ingeschreven. Het honorarium voor deze vierdaagse training is € 2.285,00. De locatie is het Fletcher hotel in Nieuwegein.


Persoonlijke effectiviteit

Time management

Om steeds effectief en efficiënt met onze tijd om te gaan, vraagt veel van onze instelling en ons vermogen om onze tijd in te delen. Wanneer het op beheersing van onze tijd aankomt, gaat het wringen tussen onze hulpvaardige instelling aan de ene kant en gedisciplineerd werken naar een doel toe aan de andere kant. Hoe breng je deze twee schijnbare uitersten met elkaar in balans? En hoe ga je om met de balans tussen werk en privé?

In deze training vind je de antwoorden om effectief met je tijd om te gaan en jouw doelen te bereiken.

Gestructureerd werken, nee zeggen, flexibel zijn en een tegenprestatie vragen zijn tools die ons helpen om uit te komen met de tijd die we per dag beschikbaar hebben.

Doelgericht werken, prioriteiten stellen, hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden en gedisciplineerd werken zijn aspecten van onze houding die in deze training aan bod komen.

Het resultaat van deze training is dat je met plezier de gewenste resultaten bereikt. Je bent na deze training in staat om te doen wat je je had voorgenomen te doen en op een klantgerichte wijze met schijnbare tegengestelde belangen om te gaan.

We plannen de training wanneer er een groep van minimaal zeven en maximaal tien deelnemers is ingeschreven. Het honorarium voor deze driedaagse training is € 15.995,00.

De locatie is het Fletcher hotel in Nieuwegein.


Zelfstandig ondernemer

De wereld verandert. Klanten veranderen. Eisen worden hoger, er worden meer wensen en eisen gesteld. Dat vraagt een meer flexibele zelfstandig professional, met uitstekende communicatie- en verkoopskills. Daarnaast een uitstekende manier om om te gaan met de balans tussen declarabel en niet- declarabel zijn. Tijdens deze training, specifiek gericht op de Zelfstandig Professional, oefenen we met aspecten als (telefonische) acquisitie, klantenbinding, onderhandelen en de Positief Werkende Relatie. 

Na deze training:

  • Stel je concrete doelen, zowel kwantitatief als kwalitatief

  • Motiveer je anderen door te delegeren en te complimenteren

  • Beheers je verschillende communicatiestijlen om anderen positief te beïnvloeden

  • Organiseer jij jouw tijd zodanig dat je een balans vindt tussen declarabel en niet-declarabel

  • Zien anderen jou als een stimulerende business partner

  • Ben je in staat nieuwe contacten te leggen, ook op C-level

  • Breid jij jouw netwerk uit en beheer je het zodanig dat het een continue stroom van opdrachten genereert.

Vijfdaags programma

Na afloop van dit intensieve vijfdaagse programma word je gezien als succesvolle business partner waarmee het goed zaken doen is. De dagen vinden één keer per maand plaats. Het resultaat is dat jij een levendig netwerk creëert en beheert dat bestaat uit gezonde ondernemingen, inclusief dat van jouzelf.

We plannen de training wanneer er een groep van minimaal zeven en maximaal tien deelnemers is ingeschreven. Het honorarium voor deze training is €  3.495,00.

De locatie is het Fletcher hotel in Nieuwegein.